Bu blog yazım da Sivil Toplum Kuruluşlarından 'Türkiye Organ Nakli Vakfını' ele alacağız. Türkiye'de organ nakli 1969 yılında ilk kalp nakliyle başlamış ve günümüzde de kat ve kat artmakta.Türkiye Organ Nakli Vakfının kendi sitesini ve sosyal mecralarını incelediğimiz de dikkatimiz çeken,olması gerekenlere bakacağız.

Türkiye Organ Nakli Vakfının facebook üzerindeki sosyal medya hesabıyla başlayacak olursak sayfayı açtığımızda ve biraz aşağıya doğru gittiğimiz de videolarının ön planda olduğunu kişileri bilgilendirmek amaçlı hazırlanan sıkça sorulan soruları görüyoruz.Sayfanın düzenli olarak yenilendiği her elde edilen bilgide ve açıklanması gereken konularda bizlere bilgilendirmelerin yapıldığı ve daima aktif olarak güncel tutulduğu.Bu kurumun katıldığı faaliyetleri ve çalışmalara karşılaşıyoruz.İnsanları bilgilendirmek amaçlı düzenledikleri sempozyumlar,toplantılar ve seminerlere de yer vermişler.

Twitter hesabını inceleyecek olursak hastag (#) üzerine yürüyen twitterda etkin bir hastag kullanımı görüyoruz. Twitter hesaplarını da güncel tutan bu kurum burada da elinden geldiğince paylaşımlarıyla ve açtıkları tagleri iyi kullanıyorlar.Bu hesaplarını diğer bir sosyal hesapları olan instagramla birlikte değerlendirdiklerini de görüyoruz.Hazırladıkları afişleri burada da paylaşmışlar. İnstagram üzerinde hazırladıkları afişleri etkinliklerindeki fotoğrafları ve duyurularını paylaşmış olan bu kurum sosyal medyadaki varlığını iyi bir derecede göstermiş.

Organ bağışıyla ilgili kurumun hazırlattığı afişlerinden bahsedecek olursak afişlerinde çoğunlukla kesik el kullanan bu kurum bu yapının pek hoşnut olmadığının farkında değil.Organ bağışı bir yaşamı tamamlamak olurken afişlerindeki yazılarla bunu aktarsalar da görselleri pekte bu duruma uygun düşmüyor.Afişlerindeki görselleri daha cana yakın daha sevimli hale getirmeleri insanların içini ısıtan organ bağışı için teşvik eden içeriğe sahip olması gerekir.

Türkiye Organ Nakil Vakfının resmi sitesine bakacak olursak; sitenin renkleri mor ve beyaz temelli bir oluşumda siteyi aşağıya doğru indikçe akan sayfayı kutucuklarla bölüp belli başlıklarla kategoriler oluşturmuşlar. Her bir kutucuğa tıkladığımızda bizi o bölümün genel açıklamasına içerik bölümüne yönlendiriyor. Sayfanın genel yapısında istediğimiz her şeyi bir arada bulmamız mümkün.Etkinliklerini ve sosyal medyalarda yaptıkları paylaşımları da bu akan sayfaya eklemişler.
Türkiye Organ Nakil Vakfının sitesi ve sosyal medyaları amaçlarına uygun bir şekilde yollarında ilerliyorlar. Kendilerini dahada duyurmaları organ bağışı için insanlara çağrılarını arttırmaları gerekli. Bunun için de kan bağışındaki gibi her il her ilçe veya köylerde küçük araçlarla bilgilendirme standları kurabilir, daha fazla reklam ve afiş hazırlayabilirler. Okullardaki iş yerlerindeki seminer ve sempozyumları da geliştirebilir küçük büyük herkesi aile onayıyla bu güzel etkinliğe davet edebilirler.Bir organ bağışçısı olarak bir insana hayat vermenin düşüncesiyle bile mutlu olabiliyoruz. Bir hayat bitse de başka bir hayata umut olmak çok önemlidir.
Kelime Sayısı:391

Türkiye Organ Nakli Vakfının facebook üzerindeki sosyal medya hesabıyla başlayacak olursak sayfayı açtığımızda ve biraz aşağıya doğru gittiğimiz de videolarının ön planda olduğunu kişileri bilgilendirmek amaçlı hazırlanan sıkça sorulan soruları görüyoruz.Sayfanın düzenli olarak yenilendiği her elde edilen bilgide ve açıklanması gereken konularda bizlere bilgilendirmelerin yapıldığı ve daima aktif olarak güncel tutulduğu.Bu kurumun katıldığı faaliyetleri ve çalışmalara karşılaşıyoruz.İnsanları bilgilendirmek amaçlı düzenledikleri sempozyumlar,toplantılar ve seminerlere de yer vermişler.

Twitter hesabını inceleyecek olursak hastag (#) üzerine yürüyen twitterda etkin bir hastag kullanımı görüyoruz. Twitter hesaplarını da güncel tutan bu kurum burada da elinden geldiğince paylaşımlarıyla ve açtıkları tagleri iyi kullanıyorlar.Bu hesaplarını diğer bir sosyal hesapları olan instagramla birlikte değerlendirdiklerini de görüyoruz.Hazırladıkları afişleri burada da paylaşmışlar. İnstagram üzerinde hazırladıkları afişleri etkinliklerindeki fotoğrafları ve duyurularını paylaşmış olan bu kurum sosyal medyadaki varlığını iyi bir derecede göstermiş.

Organ bağışıyla ilgili kurumun hazırlattığı afişlerinden bahsedecek olursak afişlerinde çoğunlukla kesik el kullanan bu kurum bu yapının pek hoşnut olmadığının farkında değil.Organ bağışı bir yaşamı tamamlamak olurken afişlerindeki yazılarla bunu aktarsalar da görselleri pekte bu duruma uygun düşmüyor.Afişlerindeki görselleri daha cana yakın daha sevimli hale getirmeleri insanların içini ısıtan organ bağışı için teşvik eden içeriğe sahip olması gerekir.

Türkiye Organ Nakil Vakfının resmi sitesine bakacak olursak; sitenin renkleri mor ve beyaz temelli bir oluşumda siteyi aşağıya doğru indikçe akan sayfayı kutucuklarla bölüp belli başlıklarla kategoriler oluşturmuşlar. Her bir kutucuğa tıkladığımızda bizi o bölümün genel açıklamasına içerik bölümüne yönlendiriyor. Sayfanın genel yapısında istediğimiz her şeyi bir arada bulmamız mümkün.Etkinliklerini ve sosyal medyalarda yaptıkları paylaşımları da bu akan sayfaya eklemişler.
Türkiye Organ Nakil Vakfının sitesi ve sosyal medyaları amaçlarına uygun bir şekilde yollarında ilerliyorlar. Kendilerini dahada duyurmaları organ bağışı için insanlara çağrılarını arttırmaları gerekli. Bunun için de kan bağışındaki gibi her il her ilçe veya köylerde küçük araçlarla bilgilendirme standları kurabilir, daha fazla reklam ve afiş hazırlayabilirler. Okullardaki iş yerlerindeki seminer ve sempozyumları da geliştirebilir küçük büyük herkesi aile onayıyla bu güzel etkinliğe davet edebilirler.Bir organ bağışçısı olarak bir insana hayat vermenin düşüncesiyle bile mutlu olabiliyoruz. Bir hayat bitse de başka bir hayata umut olmak çok önemlidir.
Kelime Sayısı:391
Yorumlar
Yorum Gönder